Informeer het publiek over de beurs om het aantal bezoekers op uw stand te laten stijgen

Werkt u in het domein van de opleidingen, adviseren en informatie? Voor het klassieke onderwijs, de kinderzorg buiten de schoolmuren of niet-formeel onderwijs? Het Salon EDUC is een mooie gelegenheid om een breder publiek te bereiken.

Het Salon EDUC biedt u de mogelijkheid om in contact te komen met uw geprivilegieerde doelgroep(en) binnen de onderwijssector. De gesprekken op de beurs zijn erg verrijkend en u zal er verschillende bezoekers, alsook andere standhouders, kunnen ontmoeten.

Om een breder publiek aan te trekken, moet u erop toezien dat uw boodschap duidelijk en leesbaar is vanaf het gangpad. De bezoekers zijn geïnteresseerd en nieuwsgierig, maar om ze effectief te doen stoppen aan uw stand, moeten ze onmiddellijk begrijpen wat u hen kan bieden.

Kondig uw deelname voorafgaand de beurs aan

Het is belangrijk om enige tijd voor de opening van het Salon een communicatieplan op te stellen zodat u de personen die u wilt ontmoeten op de hoogte kan brengen van uw deelname.

Vanaf dat moment kan u de personen die de beurs nog niet kennen, uitnodigen, maar u kan ook een publiek bereiken dat nog niet eerder van u heeft gehoord.

Het is altijd goed om te zorgen voor een bepaald aantal bezoekers aan uw stand die overtuigd zijn. Dankzij deze klantenbinding, zullen de reeds overtuigde bezoekers de andere overtuigen van uw toegevoegde waarde.

Onze belangrijkste tips om uw publiek op de hoogte te brengen van uw deelname

  • Spreek erover op uw website (creëer een banner)
  • Stel flyers ter beschikking van het publiek, alsook affiches op plaatsen waar veel verkeer is
  • Kondig uw deelname aan via de post of een nieuwsbrief
  • Voeg een specifieke insert toe aan uw handtekening onderaan uw e-mails
  • Spreek erover op de verschillende media (via een persbericht)

Maak uw publiek enthousiast om naar de vakbeurs te komen

Naast het informeren van uw doelpubliek, kan het ook interessant zijn om andere mensen te prikkelen om naar het Salon te komen en uw stand te bezoeken.

Prikkel zijn nieuwsgierigheid en biedt iets ongewoons aan

  • Een nieuwtje of de aankondiging van een nieuwigheid
  • 
De deelname van een persoon die is uitgenodigd
  • Een demonstratie die wordt uitgevoerd door uw team
  • Enz.

De mogelijkheden zijn eindeloos. Aarzel niet om uw creativiteit de vrije loop te laten en spreek erover!

Nodig uw publiek rechtstreeks uit

De beste motivatie voor uw publiek, is een uitnodiging voor het evenement. Voor meer bezoekers op uw stand, moet u er zeker aan denken om ook uw partners uit te nodigen.

De organisatie van een wedstrijd op de social media is ook een goede methode om een breed publiek te bereiken op relatief korte tijd.

 

Vraag om gecontacteerd te worden