Zorg voor een interactieve stand om meer bezoekers aan te trekken

Deelnemen aan een vakbeurs is een ideale gelegenheid om uw publiek op een informele manier te ontmoeten. Uw klanten en/of prospecten voelen zich meer ontspannen en hetzelfde geldt voor uw medewerkers.

Zelfs als uw budget niet is afgestemd op uw creativiteit, kan u uw producten en diensten in de kijker zetten door een animatie te organiseren in uw stand.

Er gaat toch niets boven het geven van een demonstratie om uw potentiële klanten aan te trekken? Of, en dat is misschien nog eenvoudiger, u kan hen uw creatieve producten laten testen.

Trek bezoekers aan op uw stand

Daarom moet uw stand natuurlijk mooi zijn en een goede ligging hebben. Het oog van de bezoekers wordt maar al te snel aangetrokken door een stand met decoratie. Een basisstand zal hen minder snel aantrekken, zelfs al biedt u zeer kwaliteitsvolle producten aan.

Daarom moet u inzetten op levendige kleuren, een goede verlichting en u moet ervoor zorgen dat uw producten goed in de kijker worden geplaatst. De toegang tot uw stand moet zo eenvoudig mogelijk zijn. Aarzel niet om uw producten in de kijker te plaatsen en om de bezoekers te vragen om ze uit te testen.

Voorzie tevens brochures, prospectussen en andere flyers om zoveel mogelijk mensen te bereiken.

Richt uw stand goed in

Een stand met een goede inrichting die interactieve workshops voorstelt heeft altijd meer succes. Ook de gekozen plek zal een belangrijke rol spelen, maar het allerbelangrijkste is nog steeds de manier waarop u gebruik maakt van uw beschikbare ruimte.

Uw grootste uitdaging is het kunnen combineren van de voorstelling van producten, de mogelijkheid voor de bezoekers om deze te testen of er een demonstratie van te geven en voldoende ruimte vrij te houden om gesprekken te voeren.

Bezoekers verwelkomen op een stand die is bestemd voor creativiteit

Het onthaal op uw stand moet zo aangenaam mogelijk verlopen zodat de bezoekers zin hebben om er zoveel mogelijk tijd te besteden.

Uw team ter plekke moet op elk moment ter beschikking staan om te praten met de bezoekers, hen te helpen en hun vragen te beantwoorden. Maak gebruik van gastheren of gastvrouwen die eenvoudige vragen kunnen beantwoorden of de bezoekers op weg kunnen helpen om de producten te gebruiken.

Bijvoorbeeld, als u actief bent in het domein van schrijven en u balpennen aanbiedt, moet u de vaakst voorkomende vragen oplijsten om hierop te kunnen anticiperen. Deze vragen zijn, onder andere: Welke kleuren zijn er beschikbaar? Is dit model aangepast aan linkshandige kinderen? enz.

Stel animaties en demonstraties voor

Een menigte trekt een nog grotere menigte aan. En hoe meer volk u kan aantrekken met de mogelijkheid om uw producten te proberen. Daarnaast kan u bijvoorbeeld ook de aandacht van het publiek trekken door een demonstratie te geven, een wedstrijd te organiseren waarbij prijzen kunnen worden gewonnen of door reclameartikelen uit te delen.
 

Vraag om gecontacteerd te worden